چهار و نیم میلیارد دلار بودجه اضافی برای سپاه پاسداران
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

دوماه پیش از به پایان رسیدن سال 1389 خورشیدی، سپاه پاسداران، غار علی بابا را خالی کرد، آنها با یک کسری بودجه  به مبلغ " چهار و نیم میلیارد دلار " روبرو  هستند. بودجه پیش بینی شده سپاه پاسداران برای سال جاری برابر"  پنج میلیارد و هشتصد میلیون دلار " بود، این افزایش هشتاد و هفت در صدی بودجه ! بدون به حساب آوردن درآمد های دیگر سپاه از معاملات بازرگانی که  سالانه میان " هشت میلیارد تا دوازده میلیارد دلار " می باشد.

 

بر پایه خبری از ویکی لیکس، که در روز 21 ژانویه 2011 در روزنامه آلمانی  دی ولت، به چاپ رسیده است، برخی از مسئولین نیرو های اطلاعاتی و امنیتی رژیم با تشکیل شبکه های قاچاق که روز به روز گسترش می یابند، مواد مخدر را، از راه جمهوری آذربایجان به اروپا می فرستند. گزارش شنود های تلفنی سازمان اطلاعات و امنیت آذربایجان این خبر را تاًیید می کند. این خود دلیلی بر فعالیت های مشکوک سپاه پاسداران در خارج از کشور می باشد.

 

بودجه نیرو های مسلح و امنیتی ایران در سال 1389 برابر " هجده میلیارد دلار " می باشد، سهم نیرو های ارتش برابر " دومیلیارد و سیصد میلیون دلار " است، بودجه نیروی های انتظامی که نقش مهمی در سرکوب مردم ایران داشته اند برابر بودجه نیرو های ارتش می باشد، با توجه به اینکه گفته می شود گزینه حمله نظامی به ایران روی میز سران دولت های آمریکا و اسراییل می باشد.

 

دریادار علی شمخانی، وزیر دفاع پیشین و مشاور رهبر رژیم، آیت الله خامنه ای، در تاریخ 28 آوریل 2010، دربرابر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اعلام کرد که جمهوری اسلامی نگرانی از حمله نیرو های خارجی در سال جاری به ایران ندارد.

 

بودجه وزارت دفاع، که مسئولیت برنامه های ساخت موشک را به دوش دارد، برابر " شش میلیارد هفتصد میلیون دلار " است. سهمیه وزارت اطلاعات و امنیت کشور " ششصد و هفتاد میلیون دلار " می باشد. و تنها پنج میلیون دلار سهم ستاد نیرو های مسلح " به سرکردگی سردار فیروز آبادی"  شده است.

 

بودجه اختصاصی به سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و امنیت رژیم، برابر یک سوم بودجه کل نیرو های مسلح ایران می باشد که با این افزایش 87 درصدی، سهم آنان به پنجاه درصد کل بودجه خواهد رسید.

 

 

احمدی نژاد رئیس جمهور ایران، برای پر کردن خزانه پاسداران، نیاز به فرمان مخصوص خامنه ای رهبر انقلاب دارد، او توانسته است  موافقت وی  را به دست بیاورد. برای تاًمین این بودجه در نظر دارند که بخشی از بودجه زیر ساخت های کشور را به سپاه منتقل کنند.

در این برنامه بخش بزرگی از بودجه ها ی استانی ویژه ساخت زیر بنا های بنیادی کشور، تعمیر و نگهداری تاًسیسات  مانند  ( آب، برق، گاز، راه سازی و... ) به نفع پاسداران مصادره خواهد شد.

 

هدف از این افزایش بودجه ، تقویت سپاه پاسداران در زمینه سازماندهی، اطلاعات و خرید ابزار نوین و تکنولوژی به منظور اجرای عملیاتی در جهت تثبیت رژیم در درون با توجه به مشکلات اقتصادی و رویارویی با پیش آمد های احتمالی ناشی از تحریم ها ، مراقبت مردم و ایجاد پایگاه های تازه در سراسر کشور می باشد.

 

از سوی دیگر نیروی قدس سپاه پاسداران نیاز فوری به تقویت و بازسازی نیرو های خود در کشور های آفریقا و آمریکای لاتین ؛ کلمبیا، برزیل، مثلث مرزی میان، پاراگوئه، آرژانتین، پاناما، و ونزوئلا دارد. نیروی قدس باید به سرعت در کشور های خاورمیانه که تحت تاًثیر انقلاب " یاس "  تونس،  در التهاب بسر می برند گسترش یابد.  

 

بخش مهمی از این بودجه نیز به لبنان اختصاص می یابد و این کار زیر نظر فرمانده سپاه پاسداران سردار علی جعفری و با همکاری قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس انجام خواهد گرفت. سلیمانی همان کسی است که از سوی دادگاه ویژه سازمان ملل، متهم به شرکت فعال در قتل رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان شده است.

 

شبکه های اطلاعاتی، جاسوسی و خرابکاری آیت الله ها در درازای بیش از سی سال حکومت اسلامی در سراسر جهان گسترش یافته اند، ماًمورین فعال و خفته این شبکه ها در میان مخالفین رژیم دیده می شوند.

 

چهارم بهمن ماه- 24 ژانویه 2011


January 25th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی